Ny "kurs" i rätt riktning

25.08.2021

Mitt mål var att skapa en kurs i oktober-november.. Men så blev det inte. Den ville bli skapad tidigare!

I somras kände jag en enorm lust att att skapa en egen kurs. En kurs för de som är trötta på att gissa sig fram vad som är bäst för deras hälsa. Den sortens hjälp man kan ge sig själv för att må bra. Våra kroppar är så intelligenta och komplexa, och de vet exakt vad de vill ha och behöver. 

Som kinesiolog använder jag mig av det verktyget, kinesiologi som är ett mätverktyg för att testa fram vad min kropp är i harmoni med. 

Går jag in i en hälsokostbutik och vill ha c-vitamin så är det en djungel av olika sorter. Hur ska jag veta vilken min kropp kan bäst ta upp i just det kostillskottet?

Nej, det kan jag inte veta om jag inte testar kinesiologiskt. 

Det här öppnar upp för att testa de viktiga delarna i oss som vi själva kan göra något åt. I min kurs delar jag med mig vad du kan behandla för hemmabruk.

  • Se till att vi har ett bra pH. Optimalt pH är AO för att hålla oss friska. En basisk kropp håller sig bättre frisk än en försurad kropp. 
  • Se till att vi har goda tarmbakterier som stöttar vårt immunförsvar. 80% av vårt immunförsvar sitter i tarmen. Vi måste hjälpa till för den ska ha rätt förutsättningar.
  • Vi kanske behöver lägga till eller ta bort något i vår kost som gör att vår inre miljö mår bättre. exempelvis gluten, socker, mjölkprodukter mm. 
  • En stor bov som kan äventyra vår hälsa är våra tankar och känslor. I kursen lär du dig hur du kan testa dig fram till en kärleksfullare person mot dig själv
  • Vissa vitaminer och mineral behöver vi fylla på och som vi inte alltid kan få i oss via maten. Exempelvis så bränner vi zink när vi är under lång tids stress. Zink är bra för vårt immunförsvar men även för vårt nervsystem. 

Det här är några saker som kommer upp i kursen, men ändå tillräckligt för att ta hand om ditt optimala mående.

En till kul sak som tas upp dag 2, det är att vi lär oss testa på djur. På distans. En subtil men fantastisk upplevelse. Tidigare kursare blev otroligt imponerade av sig själva hur mycket som kom fram i testet. - obs! Gäller ej endagskursen!

ETIK- jag vill poängtera här att man aldrig skall gå in och ändra vad läkare ordinerat, utan helt och fullt följa den vård man får. Det gäller både för djur och människor.

Den kunskapen man tar med sig från kursen är bara för hemmabruk. Man kan testa på sig själv, sina nära och kära bland familj o vänner.  Om du känner ett behov av mer hjälp än den du kan ge dig själv och är intresserad av att prova alternativ vård så finns det ett stort urval. Du kan bla kontakta mig för konsultation.

Klicka på länken nedan för att komma åt evenemanget på facebook för mer info. Här kan du även läsa tidigare kursdeltagares upplevelse om kurshelgen.


Ny endagskurs ute den 6 november kl 10-17


Besök gärna bloggen för bilder för tidigare kurs ;)

Välkommen med din anmälan

Godkänd för F-skatt  & Friskvård 
© 2018 Brunnskogs-Hälsan
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång