Jag steppar upp för att komma framåt på min väg

26.10.2021

Jag hade en fika date med en klient idag. Jag skulle egentligen bara leverera medikament och behandlingsschema. Men det blev även en frukost som jag inte hade fått i mig. Den daten skulle bli en ögonöppnare för mig. 

Helt apropå såg hon rakt igenom mig och sa - Du är för billig! Du är för billig Marita! Du äger inget bolag, du moms och skattedeklarerar och så ska du lyckas leva på den lilla lön du får kvar. 

I mitt innersta visste jag inte vad jag skulle tro eller känna. Men så såg jag alla bonitologiska behandlingar jag har framför mig. Efter besök 3 så tar jag 550 kr. 440 kr efter moms. så skall det skattas på det.. lönen kanske blir knappt 300 kr i slutändan. 

Jag började komma på ursäkter efter ursäkter.. Där satt hon och skakade på huvudet och log. 

-Du kommer inte överleva förstår du väl!

Näe, jag har ju en klar målbild framför mig. Jag kommer aldrig kunna nå den när jag står där utan lön.

-Marita, du vet väl att det kostar att gå på behandlingar?? 

Det här var som en tunna med vatten som föll över mitt huvud. En wake up call!

Jag vill överleva och fortsätta hjälpa andra på sin väg till hälsa och personlig utveckling.

Jag tänker i mitt innersta på ALL den tid jag lägger på tiden EFTER behandlingen och som jag gör gratis. Skickar efter medikament, åker till posten o hämtar ut, skriver personliga behandlingsprogram.

Oftast har behandlingarna dessutom dragit iväg över tiden...

Jag vet att det jag gör, gör gott och är bra. Jag lägger mitt engagemang och kärlek i detta.  

Nej Marita, så här kan du inte fortsätta. Jag kommer därför höja mitt pris så att även jag ligger i samma prisklass som mina kolleger i branschen. 

Man kan läsa grundligare under flik tjänster o priser, för att se upplägget på besök 1 och på återbesök.

Varmt tack till dig som tydligen vet mitt värde mer än jag <3  fast nu vet jag med, tack vare dig.  ;)


Godkänd för F-skatt  & Friskvård 
© 2018 Brunnskogs-Hälsan
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång